26 september 2011

Frukostfrallor

Igår provade jag på ännu ett LCHF-brödrecept med kokosnötsmjöl. Den här gången blev det jättelyckat, dvs. de jäste som de skulle och var inte lila när jag tog ut dem ur ugnen. Ni hittar receptet här nedanför.
6 st frallor

5 ägg
100g smält smör
1 dl kokosmjöl
1/2 dl pofiber eller mandelmjöl (jag tog mandelmjöl)
1 tsk fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen kraftigt. Häll i det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna med en gaffel så alla klumpar försvinner. Blanda med ägg och smörblandningen. Låt svälla 1-2 minuter. Klicka ut 6 st högar som du formar släta med blöta händer. Grädda i 10-12 min på 200 grader.

2 kommentarer:

  1. Kanon, supergoda :)

    /Peter

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade dem. Jag måste ha bröd till frukost och är mycket nöjd när det faktiskt finns en massa LCHF-bröd att baka.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...