22 september 2011

Vardag

Så har ytterligare några dagar gått och jag dagarna börjar få lite rutin.

Jag vaknar fortfarande mellan 7.30 och 8 på morgonen vilket är helt ok eftersom jag vaknar av mig själv. Efter att ha ätit frukost loggar jag in mig till tre sajter och börjar jobba. Några timmar senare har jag typ gjort allt för 5 dagar framåt och det är dags för lunch eller vanligtvis gym. Jag har testat två morgonpass den här veckan som båda är bra. Skönt att få träningen över redan på morgonen när jag är någorlunda pigg.

I tisdags gick Steve och jag till Putney och provade en braziliansk restaurang där de går från bord till bord med olika grillade kötträtter (alltifrån kyckling till revbensspjäll och rumpstek) som de sedan skär åt en. Mums. Efter den proteinstinna lunchen var jag mätt hela kvällen. Jag träffade också Suss i Waterloo på några drinkar efter hennes jobb.

Samma procedur igår; tidig frukost, jobb, gym och lunch. Dagens lunch blev lite enklare. Jag värmde upp kycklingen från tidigare i veckan som jag åt med en snabb sås på stekt bacon, grädde och lite tomatpure samt stekt blomkålsris.

På kvällen besökte jag min kiropraktor. Min rygg har blivit bättre efter att ha sluppit den fruktansvärda kontorsstolen men muskeln i höger lår och skinka känns fortfarande överansträng. Kiropraktorn sa att det är ett direkt resultat av mitt ryggproblem, dessutom är mitt högra ben lite längre och får ta emot mer vikt. På natten hade jag stora problem att sova eftersom benet värkte från skinkan ända ned till tårna. Jag övervägde starkt att stoppa i mig ett par värktabletter.
Idag har jag mest jobbat. På lunchen gick jag till Currys som säljer hemelektronik. Nu ska jag ha en ny laptop, jag står inte ut med det långsamma tröskvärket längre. Man sitter lätt och väntar 5 min för att öppna en sida eller dokument och så kan man inte jobba. Steve får överta min gamla laptop för här får bara användas till mitt jobb.

På eftermiddagen gick vi en sväng till Topp Tiles som säljer kakel. Inte billigt precis, speciellt då alla kakel som vi gillade tillhörde den dyrare prisgruppen:( Sköööönt att toalettrenoveringen äntligen blir av, det har tagit sin tid att ta sig till den här punkten. Vi har kommit överrens med entreprenören att de börjar arbetet i slutet av oktober och då bör alla grejer ha köpts in.
Kvällens middag blev samma som frukosten; linfröbröd med leverpate, gurka, ost och sallad, till det en mugg starkt kaffe. Mmmm.

I helgen bär det av till Lyndhurst som ligger mitt i New Forest. Steves kompis ska gifta sig. Kul och spännande.

2 kommentarer:

  1. vi var också till den brasilianska kedjerestaurangen, denna i Notting Hill, när vi firade pappas 70-årsdag ifjol i London. Har din kiropraktor informerat dig varför ditt ena ben är längre än det andra? Mitt är det också, i vissa fall kan det vara bäckenet som är snett och som går att sätta tillrätta, vad jag förstått..Jag borde besöka nån som kunde sätta mitt på plats, men vet ej om jag vågar. Alla mina byxben är olika långa, det vänstra alltid kortare än högra.

    SvaraRadera
  2. Det är kul att då och då riktigt frossa i olika typer av grillat kött.

    Jag har haft ett ben längre än det andra så länge jag kan minnas. Jag tror att alla har det i mer eller mindre utsträckning. För mig är det inte så att det märks utåt men jag vet att jag vilar mer på det ena än det andra eftersom det känns bekvämare på något sätt. Årtionden av ojämn belastning leder väl till problem förr eller senare:-( Jo, vet inte om jag skulle våga en sådan stor procedur som att sätta bäckenet på plats, jag är redan orolig när hon knäcker nacken på plats.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...