18 september 2011

Söndagsprojekt

Söndagen hittills har varit full av projekt. Jag steg inte upp tjugo över sju som igår (någon ordning för det vara:-) utan en timme senare. Efter frukosten och morgonens rugbymatch möblerade vi om i vardagsrummet och satte skåpet på plats. När Steve senare åkte iväg för att kolla på en cykeltävling inne i city med en kompis, dammsugade och moppade jag i hela lägenheten. När städningen var klar gick jag till mataffären och shoppade mat för ikväll och halva nästa vecka. Nu är allt ställt iordning för att jag ska kunna jobba hemifrån.

Senare i eftermiddag är det dags för Zumba och resten av kvällen tänker jag bara chilla.

Till lunch idag blev det pannkakor/plättar med kokosnötmjöl. Till pannkakorna åt jag mosade blåbär och hallon som jag blandade med grekisk yoghurt, sötad med två knivuddar Stevia. Det blev så gott att receptet tåls att delas.
Kokosnötpannkakor (4 pannkakor)

3 ägg
4 dl grädde (eller 3 dl grädde och 1 dl vatten/mjölk)
1,5 msk kokosnötmjöl
2 msk fiberhusk
salt

Blanda allt och grädda i smör så att de inte fastnar. Gör dem lite mindre än normalt så är de lättare att vända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...