23 april 2013

St George's day och nordisk hamburgare

Förkylningen fortsätter och nu har jag också känt allergin komma krypande i form av kliande ögon. Det påverkar inte min träning dock så den är mer irriterande än allvarlig. Ifallafall så har våren, eller sommaren om man mäter i nordiska mått, kommit. Det har varit ca 20 grader idag och löven och blommorna växer så det knakar. Så otroligt skönt. Idag åkte Steve och jag in till Kingston för att kolla i affärer och bara ströva runt. När det är ett sånt här fint väder ska man inte sitta hemma.

Idag är det också St George's dag som motsvarar englands "nationaldag". Det komiska är är att man firar St Patrick's dag, som är Irlands "nationaldag", här mer en den engelska. St Georges brukar gå ganska obemärkt förbi. På tal om förbi så passerade vi den här skylten utanför en pub som uppmanade människor att göra något engelskt dagen till ära; som att stå i kö, vara sarkastiskt, få en ASBO (föreläggande om asocialt beteende), hata fransmän och vara artig.
När vi kom hem några timmar senare gjorde Steve en hamburgare till sig enligt ett recept som han hittade på  igår. Han, liksom jag, är helt förälskade i den gravade norska laxen som de säljer på Lidl, och igår stekte han en nötburgare som han toppade med några skivor gravad lax, dill, majonnäs och lök. Tro det eller ej men det är fantastiskt god. En riktig nordisk burgare. Så, imorgon får han göra en till mig också:-)
I natt var det full action nära vårt hus. Jag vaknade mitt på natten av att en helikopter flög över vårt hus på låg höjd och verkade stanna i luften. Jag steg upp och tittade ut genom köksfönstret och såg en polis med schäfer springa nerför gatan. Kort därefter kör två polisbilar förbi. Jag såg inget mer men helikoptern flög runt i området i säkert 15 minuter så säkert sökte de efter en person. Det händer saker till och med i Wandsworth som anses vara ganska lugnt.

2 kommentarer:

  1. Är du säker på att Steve låg bredvid där igår natt och inte var ute på olagliga vägar...!!?? ;)

    SvaraRadera
  2. Ja vem vet vilken fuffens han har för sig på nätterna:-) Jag sover vanligtvis som en klubbad säl (hemskt uttryck när jag tänker på det) och hör ingenting:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...