12 april 2015

Lördag i centrum

Hoppas ni har haft en skön söndag. Jag har både tränat, promenerat och sovit ett par timmar, något jag sällan gör. Kl 10 på morgonen var jag på gymmet för en timme Body Pump. Den träningsformen var något som min sträckning inge gillade. Det är mycket "böja sig framåt" med vikter och det är just den rörelsen som är omöjlig just nu, tillslut kunde jag knappt lyfta upp skivstången från marken, fick ta stöd med ena handen mot knät och lyfta upp den med andra handen. Nästa Body Pump-pass är på fredag så hoppas muskeln återhämtat sig då. Jag gillar delen med överkroppsträning på Body Pump så får väl meddela instruktören att mina "framåtböjningsrörelser" kommer att vara minimala så hon inte behöver uppmana mig att squatta djupare.

Idag har solen skinit men det har blåst ganska kyliga vindar. Några timmar efter gymet så gav jag mig ändå ut på min entimmes runda för att få i mig lite D-vitamin och mjuka upp ryggen.

Innan jag kom hem svängde jag in på vår organiska affär för att köpa kokosnötsolja. Sätter alltid en matsked i mitt morgonkaffe. När jag letade efter hyllan med kokos stötte jag på de här påsarna med buffelmask, syrsor, gräshoppor och mjölmask. Insekter är en fantastisk källa till protein och jag skulle vara lite intresserad av att prova, men påsarna var stora och dyra det skulle vara slöseri om man sedan inte gillade dem.
Igår träffade Vi Cecilia och Björn i deras "hoods" för drinkar och middag. Vi gick till en liten och mysig fransk restaurang nära där de bor. The Remedy.
Bästa fördrinken, bubbel
Cecilia och min sötis Steve.
Vi började med att dela på olika korvar och ank- och kycklingterrin. Gillar plockmat.
Sedan beställde Steve och jag var sin lammfile med rödbetsdauphinoise till förrätt. Jag som inte är någon större lammfantast gillade det här väldigt mycket, smakade inte alls yllekofta. Portionen kanske kunde ha varit lite större men man kan inte kräva alltför mycket av fransk fine dining. De är väl inte lika stora i maten som Steve och jag:-)
Efter middagen gick vi till en pub i närheten för några sängfösare. En riktigt trevlig lördagskväll med mycket trevligt sällskap, det är också kul att utforska andra delar av London som jag normalt inte rör mig i.

Nej, nu ska jag lägga mig på spikmattan för att frigöra lite endorfiner, ryggen brukar alltid kännas lite bättre efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...