12 maj 2015

Telefondrama

I morse när jag vaknade och skulle kolla vad klockan var på min telefon så fick jag inte igång skärmen, den var helsvart. Igår när jag gick och lade mig pluggade jag in den som vanligt för laddning och allt var som normalt, så felet har helt enkelt uppstått under natten?!. Jag gick till min telefonoperatör O2 som konstaterade samma sak som mig, skärmen fungerar inte. De skulle ha kunnat skicka telefonen till sina reparatörer men då skulle det kosta en slant plus att de tömmer telefonminnet. Han som betjänade mig rekommenderade att jag först besökte ett telefonreparationsställe i shoppingcentret eftersom de skulle kunna byta skärmen utan att radera minnet.

Jag hastade genast dit, men naturligtvis var det stängt. Efter tredje besöket till shoppingcentret hade de äntligen öppnat. Jag lämnade in telefonen och blev ombedd att komma tillbaka om 40 minuter. När jag återvände så berättade killen att han inte hade kunnat göra något och att det skulle kosta minst 100 pund att byta skärm eftersom den här Nokia-modellens skärmar är så dyra (hans första pris hade varit £20). Nice. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra; köpa ny telefon, försöka besöka något annat reparationsställe (de här affärena ägs alltid av pakistanier/indier av någon orsak) eller att O2 sköter reparationen. Om O2 byter skärm så får jag den tillbaka tömd och då kanske det är lika bra att byta till en ny telefon av nyare modell, informationen har ju gått förlorad ändå. Jag sparar väldigt lite i min telefon så det är ingen större förlust, FÖRUTOM att jag skriver in allt som jag måste komma ihåg i telefonkalendern. Så här efteråt så inser jag nu att det nog inte är det smartaste man kan göra. Jag har försökt minnas allt jag planerat in för maj och juni och jag tror kom ihåg det mesta.

2 kommentarer:

  1. Är inte din telefon ganska ny? Funderar bara ifall garantin skulle täcka...
    När Krister tappade sin telefon, den som jag har idag, i ett syrabad, och trodde den var forever dead, så fick han på vår hemförsäkring en del av vad den kostat. Men, när vi hade laddat den igen och den hade torkat i några månader så var den fit for fight igen. Jag har haft den i snart två år, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att garantin är 1 år och har haft den längre än det:-(

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...