24 januari 2016

Värmen är här!

Helgen svischade förbi och så blev det söndag kväll igen. Vi har tagit ganska lugnt hela helgen, om man inte räknar med mina tre gymbesök, det blev 9 gymbesök den här veckan, personbästa tror jag:-)

Från och med fredag har temperaturen äntligen legat på tvåsiffrigt och idag har det till och med varit 14 grader. Det var så skönt när varma vindar mötte mig i morse när jag gick till gymet. Ett av de tidiga träden i parken nära oss började blomma redan för några veckor sedan men stannade av när det blev kallare. Nu tror jag det kommer att sätta igång igen.
För att utnyttja det vackra och mestandels soliga vädret så promenerade vi in till Putney för lunch. Jag kan ju säga att vi inte var de enda som gick längs med Themsen:-)

Vi visste inte riktigt vilken typ av mat vi skulle äta men tillslut kom vi överens om italienskt och gick till en restaurang som vi inte besökt på säkert 3 år. Det finns så många restauranger i London att prova på att de ska vara mycket bra om man ska besöka dem ofta, Il Mascalzone är medel, lite onödigt dyra, men de har grymt bra utbud på lågkolhydraträtter. Jag beställde kalv med proscuitto och spenat. Jag fick den största spenathögen någonsin och den var inte stekt till förbannelse heller utan mycket fräsch.
Jag avslutar med en bild på Busen som ligger på vardagsrummets högsta punkt och funderar på vilka otyg han ska hitta på härnäst:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...