15 april 2018

Träning, matfrossa och shopping

God eftermiddag, eller kväll! Så blev det söndag igen. Steve kollar på cykling på datorn och jag njuter av den nystädade lägenheten. Vi hade tänkte städa redan igår, men efter mina två gympass så var motivation inte så stor utan jag tvättade 3 maskiner tvätt istället. Igår var det dessutom soligt och varmt = perfekt tvättorkningsväder.

I morse var jag i vanligt ordning på gymmet kl. 10 för ett Body Pump-pass. Jobbigt men skönt efteråt när man tagit i så det brinner i musklerna.

I går kväll åkte Steve och jag till stadsdelen Norbury för lite curry till vår favoritrestaurang ... trodde vi. När vi kom fram hittade vi en tom restaurang med lapp på dörren där de stod att restaurangen stängts på uppdrag av byggnadens ägare. De hade uppenbarligen inte betalat sin hyra eller något. Suuuuck.

Norbury är inte precis ett område känt för sina restauranger ... eller något över huvud taget ... men vi beslöt oss ändå för att kolla runt för alternativ när vi nu tagit oss dit. Efter lite promenerande hittade vi en annan indisk/pakistansk restaurang som såg helt ok ut och vi gick in. Restaurangen skulle verkligen inte ha vunnit pris för mysigaste inredningen utan det kändes snarare som om man satt i en skolmatsal, men maten visade sig vara mycket bra. Jag beställde seekh kebabs (lammfärsspett) till förrätt och Steve lammkottletter som var så kryddstarka att han började frysa😁. Jag smakade en liten bit och det brände länge och väl i munnen efteråt.
Till huvudrätt beställde jag kyckling i spenatsås och så delade vi på två sidorätter, saag paneer (indisk ost och spenat) samt en fantastiskt god rätt med aubergine (till höger). Den rätten var en gissning för trots att vi googlade namnet så kunde vi inte få  reda på vad det var. Vi åt tills vi trodde vi skulle spricka, och då hade jag inte beställt ris eller bröd som Steve dessutom gjorde. Vi trodde att vi inte skulle behöva besöka Norbury igen men vi kommer nog tillbaka till den här restaurangen. Den heter Mirch Masala och finns i Tooting också (som vi också besökt) men den här var flera snäpp bättre.

Vi hade först tänkt ta tåg och buss hem igen men vi var så mätta att det blev en Uber istället för att slippa promenera runt ... då är man mätt😀
Jag är en liten snobb när det kommer till var jag köper mina kläder och brukar inte ens besöka klädavdelningar på matvaruhus, men även solen har sina fläckar😉. I lördags beslöt jag mig för ovanlighetens skull att ta en vända på Sainsburys klädavdelning innan jag gick och köpte mat och hittade byxorna nedan. Det har ju varit inne med volanger både här och där de senaste åren och när jag såg de här byxorna på rea kunde jag inte hålla mig, de var så söta. De var egentligen lite för stora men allt behöver inte sitta åt och de satt bra i midjan.
I morgon är det dags för SWEAs filmklubb igen. Den här gången sköter jag om den ensam eftersom min "partner in crime" förlustar sig på Mauritius😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...