2 april 2018

Min påsk hittills

Och påsken fortsätter i snabbt takt. Snart ska jag ge mig iväg in till stan för att träffa Mia och spela lite inomhusminigolf. Det är kul att göra lite annat emellanåt än att bara träffas för mat och drinkar, även om det ena inte behöver utesluta det andra😉

Igår var jag bara hemma, förutom en svängt till gymmet. Jag jobbade också ganska mycket men kunde göra det från soffan utan att behöva kolla in inkorg jämt och ständigt.

I lördags tog svenska Cecilia, Angela och jag tåget till den vackra småstaden Sandwich som ligger 1,5 timmes tågresa från London. Stan var fylld av gamla tudorhus från 14- och 1500-talet
Vi hann också besöka några gamla pubar och åt lunch på The Kings Arms pub och hotell som härstammar från 1592-ish.
Jag slog på stort (det var ju iallafall påskafton) och beställde en trio av skaldjur till förrätt ...
... och kalkonstek med grönsaker till huvudrätt. Den kom också med ugnsrostad potatis och en yorkshire pudding men de lämnade jag naturligtvis.
Vi hann besöka 3 pubar under vår vistelse så det blev en riktig pubrunda. Lokalbefolkningen var väldigt pratsamma så vi fick reda på massor av intressant om stan ch evenemang som ordnas.
Ännu en fantastisk selfie😁
Det här gamla plakatet om tullar fanns på bron över den smala ån som rinner genom stan. Priset baserades på antal kreatur ... eller vikten och antal hjul på ett lokomotiv (jag skulle vilja se hur ett tvåhjulslokomotiv ser ut). Det blev en riktig heldag, mycket på grund av tågresan, och jag kom inte hem förrän vid 21-tiden😃.
I fredags var jag och Carina på en rock n roll-musikal i en teater som låg under ett tågvalv vid Waterloo station. Pjäsen hette Teddy och var helt ok. Pjäsen bestod av två skådespelare och ett rockband. Bandet var grymt bra och skådespelarna var inte dåliga heller, men istället för att spela pjäsen så läste de upp den för det mesta, i snabb takt. Det var som att lyssna på en ljudbok på speed och både Carina och jag hade svårt att fokusera.

Cool inredning i bardelen
Bandet
När pjäsen var över bjöds hela publiken upp på scenen för att dansa lite rock. Väldigt, väldigt kul. Det här bandet skulle jag kunna lyssna på ... och dansa till ...flera gånger för de var mycket bra.
Efter teatern gick vi till en pub över gatan som vi länge varit nyfikna på. Den ser inte mycket ut för världen utifrån men det var som att stiga in i en helt ny värld genast man öppnade dörren. Den var väldigt smaklöst inredd, men på ett häftigt sätt! Hit tänker jag gå igen.
I källaren finns en bar som bara säljer whiskey och whiskeydrinkar.
Det var de senaste tre dagarna, nu är det snart dags att klä på sig och ge sig ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...