9 april 2018

Ovanligare söndagsmiddag och kabare

Regnigt och grått som i en säck, passar mitt måndagshumör perfekt😊. Det var inte mycket bättre väder igår heller men vi tog ändå bussen till den vackra stadsdelen Barnes här i sydvästra London för middag på en välgömd pub som heter The Brown Dog.

Det är sällan man ser ostron på en pubmeny så jag var bara tvungen att beställa ett gäng till förrätt. Det tog många år av mental förberedelse innan jag samlat tillräckligt mycket mod att prova och nu tycker jag de är riktigt goda. Steve kunde knappt se på när jag åt de levande klumparna😁
Till huvudrätt blev det en vanlig Sunday Roast som också var mycket god. Steve fick potatisarna och yorkshire-puddingen men det fanns tillräckligt med andra grönsaker och massor av kött för att göra mig proppmätt.
I lördags besökte Carina och jag en bar med kabareunderhållning i stadsdelen Clerkenwell, i östra London. Baren heter Hesters Hideout och ligger i källaren till en pub/restaurang.

Baren ligger på mysiga Exmouth Market och mittemot finns en äkta Banksy som skyddats med plexiglas.
Showen leddes av en kille i mustach och högklackat
Det var mycket dans och sång a la 20-talsstil.
Det bjöds även på trolleri med en kille som "svalde" synålar och en tråd ...
Och drog ut nålarna igen ... på tråden:-)
Ett annat nummer var en burleskdansare
Männen fick lite ögongodis😁
Alla nummer var riktigt bra och underhållande.
I vår biljetter ingick två cocktails var som plötsligt blev till fyra. När showen var över frågade en kvinna som skulle gå hem om vi ville ha hennes återstående cocktailbiljetter. Det sade vi naturligtvis inte nej till. När jag gick till baren för att beställa så bjöd bartendern oss på ytterligare två cocktails gratis för att vi "väntat så tålmodigt" under kvällen (de var underbemannade). Det var väldigt snällt ... och överraskande ... av honom. Det var inga utspädda saker som vi fick utan jag kände mig ordentligt seg på söndagsmorgonen (vi hann dricka två glas vin också) men tog mig ändå i kragen och gick till mitt Body Pump-pass, ibland är det bra att svettas ut spriten.
Fyrtal i Margarita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...