20 april 2022

Vårigt i träningsgarderoben och stundande köksrenovering

Hej på er! Här ser det äntligen ut som om våren anlänt på allvar. Det här innebär också att pollenhalterna har rusat i höjden. När jag bodde i Finland var jag typ bara allergisk för björkpollen, men här finns det många fler blommande trädarter som ger mig både nysattacker och rinnande och kliande ögon. SOM TUR ÄR räcker det att ta en allergitablett om dagen för mig för att hålla problemen borta, snacka om mirakelpiller.

Nästa tisdag anländer inredningsdelarna till vårt nya kök. Jag bävar redan för jag vet inte var vi ska få rum för dem (lär vara över 20 förpackningar). Dessutom skulle det inte förvåna mig om Steve och jag tvingas släpa upp alla delar själva tre våningar på grund av 1) Risken för coronasmitta som företag fortfarande använder för att komma undan extra ansträngning och 2) Risken för att leverantörsgubbarna "skadar sig" när de måste utföra fysiskt arbete och därför inte "får" bära alltför mycket enligt deras arbetsgivare😠. Det ska bli jätteskönt dock när allt är klart, jag har avskytt det sunkiga köket i åratal. Han som ska inreda köket (Steves kollega) kommer dock bara att kunna jobba helger så det kan ta ett tag innan allt är klart, även om han bett Steve och mig att riva ut det gamla köket. 

I dag började jag dock tömma köksskåpen och har hittills fyllt två flyttlådor. Jag hittade också 5!!! lock utan tillhörande kastruller i gömmorna😏.

Förresten så har Marimekko kommit ut med sitt tredje kollektionssammarbete med Adidas. Den här gången går allt i Marimekkoblommornas tecken (i förra kollektionen var det "rundlar"). Jag slog till på en blommig vindjacka, ett par blommiga träningstights och ett linne med Marimekkos namn. Jag är inget stort fan av blommönster men man blir riktigt glad av de här plaggen.😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...