27 april 2022

Mera teater och försenad renovering

Glad lillördag! Kom hem från Richmond för en timme sedan där jag sett komedin Sheila's Island. 
Foto från atgtickets.com
Det var mycket mindre folk i publiken än senast jag var där när Dallasskådespelaren Patrick Duffy spelade en av huvudrollerna. Det var dock nära att jag åkt hem i pausen. Orsaken var inte att pjäsen var dålig utan jag blev plötsligt supertrött i mitten av första akten. Jag provade att byta sittställning stup i kvarten och vila ögonen, men då höll jag på att somna så det fick jag sluta med😏. När det blev paus ställde jag mig upp och piggnade till något så jag beslöt mig för att stanna kvar. Jag hade inte sovit så jättebra kvällen före så det var nog det som spelade in. Klimakteriet har en väldigt negativ inverkan på sömnen😠

I går kom den nya köksinredningen. Den ena av förarna hjälpte som tur var Steve och mig att bära upp grejerna till tredje våningen. Han var inte den mest vältränade och pustade, stönade, flämtade och svettades att jag tyckte riktigt synd om honom. Han hade berättat åt Steve att han en gång hade tvingats bära en vara 42 våningar upp när den inte rymts i hissen!

Tyvärr så fick vi inte alla delar. Vi såg genast att bänkskivorna fattades och när vi jämförde beställningslistan med lådorna så fanns det också annat som saknades och som behövdes för att montören skulle kunna påbörja arbetet som planerat. Irriterande är det minsta man kan säga, särskilt när det inte berodde på oss utan på butikspersonalen som man tycker borde kunna sitt jobb😠. När vi dubbelkollat leveransen gick vi tillbaka till butiken och bad dem reda ut saken. När det kom till bänkskivorna hade de glömt att beställa dem, något de skulle ha upptäckt om de tittat noga igenom beställningen innan de skickat iväg den😒. Det saknades också tre delar till städskåpet som skulle levererats av en annan leverantör??? Där påstod de att vi inte varit hemma vilket är struntprat ... vi hade inte ens vetat att de skulle leverera delarna och de hade inte lämnat något meddelande i vår postlåda!

Så, summa summarum så kan montören inte påbörja arbetet den här söndagen som planerat eftersom han skulle börja med städskåpet. Sån inkompetens😡
Det här är utsikten som vi kommer att få leva med i några extra veckor.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...