28 juni 2010

Latmat

Efter gymet idag, som förövrigt var varmt som en bastu, gick jag och Steve och köpte var sin kebab med grillade kycklingbröstbitar. Man får en stor portion för endast £5 som mättar hela dagen. Kebab är typ det enda som de inte friterar på stället (vad är det med engelsmän och deras förkärlek för allt friterat?!).

Jag köper sällan take-aways för hela vitsen med att betala för färdig mat är att, förutom att någon annan lagar den, man får äta den i en mysig omgivning och bli uppassad. Det samma gäller pubar och barer, jag går inte i en pub/bar som inte är snyggt eller eller mysigt inredd.

Före

Efter
Ser verkligen inte aptitlig ut efter att ha kastats runt i plastpåse men den är super, med massa kött och grönsaker.

2 kommentarer:

  1. mums! Jag brukade köpa detta i London, har sökt efter det här i Finland men inte hittat liknande i turkiska restauranger.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag föredrar kycklingbröstbitar som är grillade över öppen eld än det som snurrar runt på spett halva dagen, myyyycket mindre fett också. Det är konstigt att "turkiska" restauranger i Finland bara säljer "snurrkött" och pizzor, nog tror jag finnar vågar prova på annat också.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...