8 mars 2011

Festdag

Förutom den Internationella Kvinnodagen är det Nationell Pannkaksdag här i England och Fastlagstisdag i Norden. Mycket att fira med andra ord, så på lunchen åkte jag in till Piccadilly Circus och köpte två finska Korvapuusti (kanelbullar) på Nordic Bakery till Steve och mig. Förutom bakverk så säljer de också rågbröd med olika pålägg som man kan äta där eller ta med sig. Jag saknade dock att man inte kunde köpa finskt och svenskt godis. Bullarna är bakade i England men enligt ett finskt recept.

Efter att ha hävt i mig hela bullen som var som en mindre måltid gick jag till gymet för 45 minuters body combat och kaloriförbränning. När jag kom hem igen stod Steve och kockade sin specialitet, spagetti med köttfärssås. Pastan hade precis kokat klart när jag kom ur duschen så det var perfekt timing. Jag var väl inte precis utsvulten efter bullfesten men kunde inte säga nej när han nu ansträngt sig:-). Dessutom är hans pastasås mycket god.Såsen har nästan samma färg som kanelbullen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...