22 mars 2011

Utslagen

Så har jag avverkat 3 gympass av veckans 6 inplanerade och nu borde jag hitta lite inspiration att gå i duschen

Idag började jag med 45 min Body Combat. Det är en svettig klass normalt och nu var den dubbelt så svettig, de fick nämligen inte igång luftkonditioneringen förrän det återstod 5 min av klassen. Det var som att boxas i en bastu. Kul var det ändå för hon som håller klassen är mycket bra och får deltagarna med sig. Jag är inte förvånad att passet alltid är fullbokat och det gäller att kolla gymets bokningssidan och agera genast de sätter upp nästa veckas pass.
Sedan följde en timmes Pilates som var allt annat än svettigt och inspirerande. Instruktören är utlänning och talar med så svag och entonig röst att det är stört omöjligt att höra vad hon säger. Hon ändrar inte heller en min under hela timmen, det verkar vara för jobbigt. För att sega mig genom timmen upprepar jag till mig själv som en mantra att "det är bra för ryggen, det är bra för ryggen..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...