7 mars 2011

På spåret

I brist på något mer kreativt att göra på vägen hem från jobbet idag så beslöt jag mig för att fota vad jag ser genom tågfönstret på min resa hem.
Waterloo and City line mellan Monument och Waterloo. Då är det svart för vi kör i tunnel hela tiden.
Sen blir det vanligt tåg från Waterloo
Första stoppet är Vauxhall som väl är mest känt för att den brittiska säkerhetstjänsten MI5 har sitt högkvarter där.
Battersea Power Station. Det har stått tomt i år och dar i väntan på att någon smart person ska komma på vad man kan göra av det.
Queenstown Road. Här finns bara bostadsområden, inget att se alls. När jag vill få lite frisk luft efter jobbet brukar jag stiga av här och gå hem, tar ca 50 min.
Clapham Junction, Londons mest vältrafikerade station.
Och så är man hemma, Wandswoth Town Station.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...