19 mars 2011

Pedikyr

Som jag skrev tidigare så skulle de öppna ett fotspa med turkisk Garra Rufa-fisk i Wandsworth shopping center och den här veckan slog de äntligen upp dörrana. Eftersom jag hade ledigt på torsdag så beslöt jag mig för att göra ett försök.

När jag betalat och fyllt i ett frågeformulär med frågor om jag led av det ena och det andra fick jag ta av mig skorna, visa upp fötterna (jag antar det finns gränser för hurudana fötter man får stoppa ned), torka dem med en våt handduk och sen var det bara att försiktigt sticka ned fötterna i akvariet och låta dem dingla fritt.

I början var de lite långsamma men i takt med att den torra huden blöttes upp vaknade intresset. Det var inte obehagligt alls utan det kittlade mest. Det var riktigt facinerande att se hur de höll på.

Det här är absolut något som jag skulle göra igen, fötterna känns faktiskt riktigt mjuka och lena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...