11 juni 2011

Fredag kväll i Primrose Hill

Igår spenderade Steve och jag kvällen på en pub i Primrose Hill som är ett jättefint område alldeles i närheten av Camden. Många kändisar bor där, bland annat Kate Moss. Det som är intressant är att det känns som om man befinner sig i en lummig liten by, inget Tesco eller Sainsburys så lång ögat kan nå utan bara oberoende butiker som säljer organiskt odlade produkter. Där finns också många inredningsbutiker och cafeer där pensionärer satt och drack kaffe i lugn och ro.
Orsaken till att vi reste så "långt" från våra hemtrakter i södra London var att det var Ivonnes sista dag på hennes nuvarande jobb och det måste firas. Vi var ett stort gäng som tillbringade några timmar i pubens trädgård tills det började regna och efter ännu en timme under ett uteparasoll var jag så frusen och hungrig att jag bara måste åka hem. Jag hade också bestämt mig för att hålla en alkoholfri kväll eftersom jag har "invägning" idag efter gymet och ville inte förstöra något. Det innebar att jag inte heller någon värmande alkohol i blodet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...