27 juni 2011

Mätt och belåten

Ny vecka och nytt Body Combat-pass. Det var svettigt kan jag säga för deras luftkonditionering lyckades inte riktigt hålla temperaturen nere när det är så varmt utomhus. Nå, då bränner man bara fler kalorier. Andra kylaggregat som inte verkar kunna hålla måttet när det är runt 30 i ett par dagar är köttdiskarna. Jag såg att både Tesco och Sainsbury hade tvingats ta bort allt kött och charketurivaror från sina kyldiskar. De klarar inte kyla under -5 och värme över 25 i det här landet, allt måste vara "lagom":-)

När jag kom hem testade jag att göra "blomkålsris" som blev supergott. Enkelt är det också. Riv ett blomkålshuvud med den grova delen på ett rivjärn, stek i 25 g fett ca 10 min, salta och peppra. Klart! Vill man ha "fried rice" känsla så är det bara att steka längre så att det blir lite brunt och krispigt. Jag blandade också med lite fetaost för extra sälta. "Riset" åts med stekt kyckling, stekta champinjoner i grädde och coleslaw. Himmelskt. Steve smakade också och sa att han skulle ha kunnat äta hela skålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...