29 september 2014

Måndagsmiddag de luxe

Snart är måndagen över, skönt. Dagen har inte varit alltför traumatisk och stressig dock så jag får väl vara nöjd. Mellan jobben gjorde jag en snabb utfärd till shoppingcentret för att donera lite kläder och skor till Cancer Research UK och sedan gick jag till Sainsburys för att köpa ingredienser till kvällens middag. Där hittade jag även en ljusslinga till mycket kraftigt nedsatt pris som jag inte kunde hålla mig från att köpa. Ju mörkare det blir på kvällen desto mer mysljus vill jag ha.
Middagen blev moussaka, hemmagjord naturligvis, som vi sköljde ner med fantastiskt gott rödvin som jag köpte i Dubrovnik ifjol. Kroatier vet hur man gör vin minsann.
Den här moussakan är oslagbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...