17 november 2021

En kväll i Soho

Glad lillördag. Är precis hemkommen från en eftermiddag med min kompis Jenny som normalt bor i Kent. Hon är för tillfället mellan två jobb så har lite extra tid. Mer om det i mitt nästa inlägg.

I går träffade jag en annan kompis, Cecilia, på drinkar och middag i Soho. Vi testade två ställen som nämnts i boken "Secret London - Unusual bars & restaurant" som jag köpte förra veckan.

Jag tog tunnelbanan till Piccadilly Circus där man juldekorerat gator i nästan alla riktningar. Det var väldigt vackert.

Regent Street St James's med julgran slutet.
Regent Street
Carnaby Street.
Vi började med ett par drinkar på baren Cahoots på Carnaby Street som inretts som en tunnelbanestation. Tyvärr fick vi inte plats i tunnelbanetåget
Drinkarna var helt ok men lite för söta för min smak, och inte kunde de ta bort det extra sockret eller sockersirapen heller. De kommer sådär blev svaret när man frågade😒 Hur svårt kan det vara om man ber om det, det var ju inte så att drinkarna var färdigblandade i plastflaskor??? Inte ett ställe för sockerkänsliga eller personer med diabetes med andra ord😏
Efter drinkarna hastade vi vidare till La Bodega Negra som låg i källaren på Old Compton Street. Man gick in genom dörren till vänster.😊
Trots att det var tisdag va det full fart i baren/restaurangen. Det här tycker jag är charmen med London, man är aldrig ensam på en restaurang, pub eller bar vilken dag man än går ut.
Den här baren/restaurangen serverar mexikansk mat och drinkar. Jag är inget fan av tortillas, ris, bönor eller tacos alls men här kan man faktiskt få mat som inte består till 90 % av kolhydrater. De har tänkt lite längre är de komponerat rätterna.

De hade tagit mysbelysningen ett steg längre än de flesta restauranger och man fick använda lampan på sin telefon för att kunna läsa menyn.😊
Jag beställde, som vanligt, fritterad bläckfisk till förrätt ...
och gris rib eye till huvudrätt. Det har jag aldrig ätit tidigare men var jättegott. Köttet var mört och perfekt kryddat😋
Vi avslutade måltiden med var sin Margarita, allt annat hade varit ett fel😊. Det räckte med ett besök till Cahoots men hit vill jag absolut gå igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...