13 september 2010

Nepalesisk middag

Jag inledde veckan i hälsosam stil genom att gå till gymet efter jobbet men sedan gick det stadigt nedåt:-). När jag kom hem frågade Steve om jag hade några middagsförslag. Jag hade funderat på att baka rågsemlor och nöja mig med en sådan till middag men kände mig lite lat. Först funderade vi på att gå till vår lokala indiska men kom ihåg att de är stängda på måndagar. Då beslöt oss för att vara lite "äventyrliga" och helt enkelt gå lite på måfå runt omkring Wandsworth Town. Vi hamnade slutligen på en nepalesisk restaurang som vi aldrig testat tidigare.

Maten var helt bra, inte lika hysteriskt curryaktig som indisk. Snabbt mätta blev vi dock. Jag undrar vad de sätter i indisk/nepalesisk mat som gör att man känner sig proppmätt efter halva portionen?! Ok, den här gången hjälpte det säkert till att vi drack öl till maten, nepalesiskt till och med:-) Nu tror jag dock vi har fått vår vår dos av currymat igen så att det räcker ett par månader men jag vill definitivt gå dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...