4 september 2010

Matkoma

Idag fick jag ett av mina sällsynta infall att jag ville kocka någonting, och när dessa infall drabbar mig så duger det inte med mindre en trerätters. Steve är naturligtvis glad och tacksam varje gång det händer:-)

Sagt och gjort, jag gick igenom mina senast utrivna recept, shoppade ingredienser och sa till Steve att hålla sig borta från köket medan geniet arbetar. Jag är mycket nöjd över slutresultatet. Alla rätter fick godkänt.



Till förrätt blev det grillade persikor, buffalomozzarella, Parma-skinka på salladsbädd och dressing av olja, balsamvinäger och lönnsirap
Till huvudrätt serverades lax inrullad i Proscuitto-skinka som serverades med kokt nypotatis, ärter, haricon verts och skivade rädisor med sås på lättgrädde, vitt vin och hackad basilika.


Middagen avslutades med plättar (pankakor i Sverige:-)), hemgjorda naturligtvis, glass, bär och banan samt chokladsås som stelnade när den kom i kontakt med den kalla glassen. Jag älskade den typen av chokladsås när jag var liten:-)

Nu sitter vi båda och jäser framför TV, mätta och glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...