14 februari 2011

Glad Alla Hjärtans Dag

...eller Vän Dag som det heter på finlandssvenska, så får alla vara med i festligheterna.

Fick med mig de här ballongerna från restaurangen

Jag har lyckats bli förkyld, det började igårkväll. Om jag inte hade varit tvungen att åka till jobbet för att kolla att min väska anlänt så skulle jag ha tagit ledig hela dagen. Varje led och muskel i kroppen värker, till och med hårbotten är känslig. Jag som inte ens brukar blinka när hårfrisöskan river i håret fick knappt kammen genom håret i morse för att det gjorde så ont.

Kl. 3 beslöt jag mig iallafall för att åka hem för då hade jag sådana problem med ryggen att det var omöjligt att sitta mer än 30 sekunder i samma ställning. När jag kom hem intog jag genast ryggläge, drack en mugg med Finrexin och sov en timme. På kvällen kände jag mig så pass ok att vi kunde åka till vår fantastiska nepalesiska restaurang, Katmandu Valley för en Alla Hjärtans Dag-middag, även om jag hade lite problem att svälja på grund av min svullna hals. Få se hur jag känner mig i morgon, som jag känner mig nu lutar det nog åt att jag stannar i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...