14 juli 2011

1 vecka kvar

Så skönt att det är fredag imorgon. Det betyder också att det är en vecka kvar tills vi åker på två veckor till Finland, längtar till max. Skönt att slippa trängas och att behöva se människor i alla vädersträck. Synd bara att det har blivit så dyrt i Finland, man har ju knappt råd att shoppa något längre, allt är typ dyrare än i England...och då har vi bättre lön. Hoppas iallafall att vi får vackert väder...det är iallafall gratis:-). Det har varit långt mellan solbadandet här i England. Imorgon lär det ska bli 25 men sedan regn hela helgen:-(

Ikväll blev det mycket brunt till middag, för att kompensera lunchens färglöshet; stekt bacon, stekt halloumi och stekt svamp, mmm. Till det åt jag vitkålsris och sallad

2 kommentarer:

  1. sådär har mina måltider börjat se ut nu också, och jag har faktiskt gått ner ett kilo den senaste veckan. Är så nöjd, när denna kost inte tidigare har riktigt funkat på mig. I Finland finns numera till o med ett bröd som såna som vi kan äta, det heter Karppinen och innehåller 3g kolisar per skiva, det är dessutom jättegott. Så, jag kommer att klara mig framöver...Ser fram emot tills ni anländer till hemlandet, det lovas hett väder till nästa vecka...

    SvaraRadera
  2. Grattis, där ser du!:-) Det är oftast en liten sak som gör att man inte går ner. Jag är helt insnöad på mitt linfröfbröd som jag äter till frukost varje dag. När jag kommer till Finland ska jag baka "semlor", har nämligen beställt ett pulver som heter "Bakepro" som man kan använda till bakning. Det är svenskt och kan inte beställas till England så skickade det till mina föräldrar istället.

    Åh så härligt att det ska bli bra väder nästa vecka, här ska det regna i 5 dagar nu:-)

    Ska bli så kul att träffas i Finland och få skvallra ordentligt:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...