2 juli 2011

Kväll på stan

Igår kväll träffade jag Suss över middag och drinkar. Vi började med god middag på Bellaria Restaurant som ligger på samma gata som Scandinavian Kitchen, 10 min från Oxford Street. Man kan verkligen säga att restaurangen var genuint italiensk med servitörer som pratade knapphändig engelska och med stark italiensk brytning:-)
Min huvudrätt, fisktallrik med olika grillade godsaker. Suss valde pasta. Portionerna var ganska stora och när hon inte orkade äta upp allt på tallriken kom två olika servitörer fram och frågade bekymrat om hon inte tyckte om maten och Suss fick försäkra dem om att jo, maten var jättegod men portionen var så stor, speciellt när hon också ätit förrätt. De är verkligen måna om att kunderna ska vara nöjda:-)
Vi orkade också efterrätt, en osttallrik med fyra olika ostar! Det fanns hur mycket ost som helst och skulle bra ha räckt till 4 personer. Vi åt och åt (rekommenderar honung till) och mådde lätt illa när vi gick därifrån. Ännu idag känner jag mig lite ostbakis.

Vi avslutade kvällen med en kvällsfösare på en pub och åkte sedan hem tämligen nyktra och mätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...