21 juli 2011

Myspys i puben

Igår träffade jag Ivonne på puben Distillers i Hammersmith. Vi har inte setts sen hennes avskedsfest när hon lämnade sitt gamla jobb för ca en månad sedan. Nu har hon också lämnat det nya jobbet då hon insåg att det inte var rätt för henne. Eftersom jag också snart blir jobbsökande, även om jag fortfarande troligen kommer att freelansa för mitt nuvarande jobb, så blev det mycket diskuterande om jobb och karriär. Egentligen är väl ingen av oss några större karriärmänniskor utan vi är nöjda med ett intressant och ok betalt jobb men de växer inte heller på trän. Tur att jag får bra avgångsvederlag från mitt nuvarande jobb så jag slipper stressa.

Det var iallafall en mycket trevlig kväll med intressanta diskussioner över en flaska rött vin, och ytterligare var sitt glas (vi hade inte talat klart efter flaskan:-), medan regnet öste ned utanför puben. Det kändes verkligen som höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...