19 juli 2011

Falskt alarm

Ställde mig på vågen i morse med tunga steg (efter gårdagens nedslående kjolprovning). Kunde knappt tro mina ögon när jag såg att jag faktiskt inte hade gått upp, tvärtom så hade jag gått ned o,6 kg (gick upp lite under "den tiden i månaden" förra veckan då kroppen samlar på sig vätska och allt annat den kan hitta) och vägde nu mitt nya lägsta, 59,7 kg. Gud så skönt, platån är inte nådd och jag kan fortsätta äta mina pizzor:-). -1,7 kg kvar. Jag tänker dock minska lite på fettet öka på proteinet så att jag fortfarande håller mig mätt länge men till lägre kalorier.

När jag åker hem till Finland lär det inte bli några minus på vågen utan mitt mål under dessa två veckor blir nog att "inte gå upp alltför mycket".

Om det finns någon av mina läsare som är intresserad av kosten så rekommenderar jag den här bloggen 54 kilo. Åse som skriver bloggen har kämpat med sin vikt under många år (som 90 % av alla kvinnor tror jag) men verkar nu ha hittat sin metod. Hon lägger också upp massor av goda LCHF-recept. Den här är också bra.

3 kommentarer:

  1. strunta i kalorierna, de är baserade på en falsk teori om att vårt tarmsystem skulle vara en brinnande ugn, det är den ej. Mer fett så hålls du mätt och fett förbränner fett, så är det bara...

    SvaraRadera
  2. Men, om man äter för mycket fett i förhållande till hur mycket man gör av med så kommer de att lagras någonstans, så måtta med allt:-).

    SvaraRadera
  3. läste boken av sten sture skaldeman som gick ner i vikt så det rasade utan att så mycket som motionera alls. Han bevisade att man inte behöver motionera för att förbränna fett. Han åt endast fet mat, inga grönsaker alls, höll sig på noll kolhydrater dagligen och gick ner över 50 kg. Vad jag förstått är det endast proteinet och kolhydraterna som lagras som fett i kroppen, inte rent fett i sig. När jag håller noll kolhydrater går jag ner i vikt utan att bemöda mig, men det är jäkligt svårt att hålla sig till det.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...