15 juli 2011

Tragikomiskt

Idag hade mitt företag en strategidag där de presenterade vad dom planerat för företaget för de närmaste åren. Att planerna spricker redan efter 6 månader är en annan sak. Jag brydde mig inte om att gå, berör inte mig nämnvärt längre. Under presentationen hade de uppenbarligen en prisutdelning där de belönade vissa för "lång och trogen tjänst". I det här fallet 5 år. Jag var uppenbarligen en av de lyckliga, för när jag kom tillbaka till kontoret efter lunch gav mig chefen en tjock plastplakett och ett brev där det stod att jag får 200 aktier. Nu får jag bara vänta på att de ska bli värda något också:-)

När jag läste den sista meningen i brevet kunde jag inte hålla mig från att gapskratta. Det slutade med "Jag vill tacka dig personligen för ditt arbete och engagemang för företaget och önskar dig all framgång under din fortsatta karriär på XXXX." Ja, det är typ en månad det. Tur jag inte är bitter:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...