10 december 2011

After work

God morgon alla, här skiner solen och jag har just ätit en god frukost med LCHF-ostfrallor och druckit kaffe med grädde. En perfekt start på dagen.

Om några timmar är det dags för ett Body Attack-pass och sedan kan dagen verkligen börja.

I går kväll träffade jag min kompis Tina för middag på mysiga italienska restaurangen Bellaria, drinkar och intressanta diskussioner. Hon jobbar också hemifrån hela dagarna så det var kul för oss båda att komma ut så att vi inte förlorar vår sociala färdigheter helt:-)
Förrätten blev buffalo mozzarella med bresoala, lite som carpaccio, dvs tunnt skivat kött.
Till förrätt stekt havsabborre och jumboräkor. Havsabborre är en av mina favoritfiskar, efter sik.

Efter middagen gick vi till Nordic Bar för ytterligare ett par drinkar. Baren är verkligen inte Londons mysigaste, men är man sugen på nordisk öl och cider så är det rätt plats. Jag drack dock ett glas rött vin och vodka slimline.

Vägde mig förresten i morse, ville kolla om jag hade gått upp efter förra helgens frossande men nix, vågen stod stilla på 60,1 kg, vilket den har gjort de senaste månaderna. Jag är så nöjd. Vill man gå ner i vikt ska man inte äta mer än 20 g kolhydrater per dag, vill man hålla vikten kan man äta lite mer men det är personligt. Jag tycker att det är ganska lätt att hålla sig till gränsen så länge man håller sig till regeln att bara köper matvaror som innehåller max 5 g kolhydrater/100 g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...