11 december 2011

Söndagsmys

Idag vaknade vi först kl 11 vilket är ovanligt för oss och inte minst för Steve som alltid är uppe med tuppen. Orsaken till att Steve kunde sova så länge var nog för att han fortfarande hämtade sig efter fredagens "julfest" med två av sina kompisar då han kom hem först vid 3-tiden på morgonen. Han är ju inte 20 längre:-). Det var skönt att få sova ut dock för jag har stigit upp kl 7 varje morgon den här arbetsveckan.

Vår planerade engelska frukost korv, bacon och ägg blev en engelsk brunch istället men fortfarande lika god. Nu kommer vi att hålla oss mätta ända till kvällen.

Här kommer lite bilder från gårdagens besök på tyska julmarknaden och middag.
En stor del av South Bank var fylld av stånd som sålde alltifrån julklappar till mat och dryck. Det pågick till och med en chokladmarknad på baksidan av konserthuset. Vädret var kyligt men det var helt vindstilla och fullmåne så faktiskt ganska skönt.
Vi hann ju aldrig testa currywurst i Berlin så när de nu sålde det på marknaden så måste vi bara prova. Smakade sådär, jag skulle gärna ha mer currysmak på den.
Man kunde till och med köpa finsk lakrits
Vacker kvällsvy mot St Pauls Cathedral
Dags för middag, denna gång på en liten restaurang med live jazzmusik som heter The Table och ligger bakom Tate Modern. Både Steve och jag valde en sk onglet steak (njurtapp) som nästan smälte i munnen. Enligt google så är det typ omöjligt att få njurtapp i Sverige, och säkert Finland då också, eftersom väldigt få, om någon, slaktare vet vad det är (njurtappen ligger under filé och entrecôte). Om ni hittar köttet på en meny i England, beställ det om ni gillar gott kött! Köttet serverades med god gräddig svampsås och sallad istället för klyftpotatis för mig.
Vi kunde ännu få ned efterrätt, så jag valde en ostbricka som visade sig massiv igen (jag som inte gillar att lämna mat åt och åt men fick se mig besegrad). Steve åt "bread and butter pudding" som är en jättegod efterrätt.
På väg hem passerade vi en bar med det fyndiga namnet, Dr.ink's, som kan läsas som både Dr Ink's eller snarare Drinks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...