8 december 2011

Jobb och mat

Idag har det blåst precis hela dagen, fast ganska ljumma vindar för det har varit runt 14 grader varmt. Jag har dock hållit mig inne hela dagen, förutom när jag gick till gymet för mitt veckovisa Pilates-pass med min favoritinstruktör Laureeeent.

Ikväll kom ännu en byggare hit för att kolla på vår toalett och förhoppningsvis ge en offert. Han bröt på något östeuropeiskt språk så han var säkert en av de många "polska byggare" som finns i landet. De har ett bra rykte här, bättre än engelska byggare, så om det blir honom vi väljer så är jag övertygad om att han gör ett bra jobb. Han sa att han skulle kunna göra det på en vecka och till ett pris som låg £2 000 under offerten från de engelska killarna! På måndag och tisdag har vi ännu ett par som kommer hit och kollar.

Ikväll svängde jag ihop en lax- och räksoppa...eller snarare gryta...till middag. Den blev jättegod!Jag använde det här receptet som grund men ändrade lite, se nedan
Ingredienser:
500 gram fiskfilé. Gärna hälften lax och hälften vit fisk.
200 gram räkor
1-2 burkar krossade tomater
1 röd paprika
1 gul paprika
Smör
1/2-1 gul lök
ca 3 dl creme fraiche
1 dl grädde
0,5 gram saffran
Salt och peppar.
Chilikross/chiliflakes
En stor knippa dill

Gör så här
Fräs lök och paprika i en stor klick smör i en kastrull. Häll i krossade tomater och koka upp. Tillsätt creme fraiche och grädde. Låt puttra några minuter. Lägg i fisken och tillsätt kryddorna. Låt puttra tills fisken är klar. Tillsätt räkorna och låt dem bli varma, men ej koka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...