8 maj 2012

Dagens investering

Idag slog vi till på en ny dammsugare. Den gamla hade tappat både framhjul och filterkåpa och dammsugarröret åkte in genast man använde lite kraft, eller lossnade när man drog ut den för långt. På lunchen idag gick vi till Currys som säljer allt från datorer till massagestolar och 10 minuter senare gick vi därifrån med vår dammsugare. Jisses vilket drag det var i de. Det var sådant sug att den heltäckande mattan lyftes när Steve sög med högsta effekt. Nu blir det städa av.
Steve är ute ikväll för att fira en av hans kompisars 40-årsdag. De skulle gå ut på några drinkar i Battersea och sedan till någon indisk restaurang för middag. Steve ringde just och bad mig gissa till vilken restaurang de skulle gå, jag svarade Palace Spice. Yepp, dit skulle de. När de började fundera på vart de skulle gå föreslog Steve PS, deras mat är ju trots allt god. Alla var med på förslaget så nu var de på väg dit. Det blir Steves första besök av två den här veckan eftersom vi bokade in ett besök på söndag för flera veckor sedan. Oj vad de ska bli till sig när de ser oss där på söndag också:-)

3 kommentarer:

  1. Tack för receptet på brödet och pannkakorna! Ska ta mig till Holland and Barret och köpa det där...som jag nu inte kommer ihåg vad det hette. :) Jag får uppdatera hur brödet blev när jag har bakat det.

    SvaraRadera
  2. inte behöver ni köpa ny dammsugare bara för att vi kommer på besök ; )
    Visst är jag pedantisk av mig men så noga är jag inte...

    SvaraRadera
  3. Sofia: Hoppas du gillar det lika mycket som mig. Om inte så ger jag dig gärna fler recept:-). Vissa tycker inte om husksmaken men jag har aldrig märkt att den smakat något speciellt.
    Maria: Hahaha, om inte förr så är man motiverad att göra något åt hemmet när någon ska komma på besök. Som jag skrev tidigare så fick vi också äntligen målat den sista dörren innan mina föräldrar skulle komma, har planerat det i två år:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...