7 maj 2012

Fylld lövbiff

Ikväll blev det ett försök till fylld lövbiff med gräddstekt savoykål och ångad sparris till middag. Jag hittade ingen lövbiff i affären, visste inte ens vad den heter på engelska (såg sedan att den kallas "one minute steak") och köpte lite tunnare nötkötsskivor som jag satte i platspåse och slog ut med en stor skiftnyckel (hittade inte hammaren som jag annars skulle ha använt:-). Jag fyllde biffarna med philadelphiaost och hackad torkade tomater. Smaken var det inget fel på, tvärtom, men biffarna blev naturligtvis inte lika möra som riktig lövbiff. Ska gå till, eller skicka Steve när hans kompis jobbar, köttdisken nästa gång för att få rätt kött och till lägre pris:-)
Nu sitter vi och tittar på "Embarassing bodies". Som tur är har vi redan ätit för programmet är inte precis bra för matlusten. Jag fattar inte att folk inte besöker sina läkare när de upptäcker något som är fel utan går och lider i åratal medan problemen blir allt värre. De verkar dock inte ha några problem med att t.ex. visa upp sina "nedre delar" inför 60 miljoner människor på TV:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...