12 maj 2012

Intensiv fredag, lat lördag

Sitter som bäst och smälter lunchen, vitkålscarbonara med kyckling och älgkorv. Både Steve och jag har snöat in oss på den rätten nu, så gott och mättande.
Jag känner mig lite seg idag efter gårdagens ishockey. Det blev ett antal drinkar under matchen och ännu fler under middagen efteråt på den turkiska restaurangen Best Mangal dit vi styrde kosan med Suss, hennes kille Paul och kompis Anna. Jag var iallafall duktig idag och släpade mig till Body Attacken och gav järnet och kände mig faktiskt bättre efteråt. Borde väl gå ut och gå en vända också i det soliga vädret.
Finland-Kanada-matchen då, vad kan man säga om den?! Spännande match, men det gick som det ofta går när Finland möter någon jämnstark, de börjar med flaggan i topp och går ut starkt i första perioden, bara för att tappa energin den andra och bli rent bedrövliga den sista. Som tur är så har de redan tagit sig vidare till nästa omgång.

Stämningen på puben Famous Three King kunde man inte klaga på, speciellt den första perioden, och den var fylld till bristningsgränsen av finnar
När Steve och jag kom hem efter middagen stod det här paketet och väntade på oss utanför dörren.
Steve ska inleda en ny karriär som kompositör hade han tänkt sig och köpt en keyboard på ebay:-) Den låter verkligen som ett riktigt piano och det finns många färdigt inprogrammerade låtar som man kan lära sig spela. Man väljer bara en låt och så lyser tangenterna som man ska trycka på i rött. Easypeasy:-)

2 kommentarer:

  1. det här blir ju spännande! Ska bli kul att höra honom spela för oss sen..

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja, han studerar intensivt genom att kolla på instruktionsvideor på youtube:-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...