8 maj 2012

Detoxing

Första morgonen av periodisk fasta är avklarad, dvs. jag åt dagens första mål kl 12, efter 16 timmars fasta. Nu ska kroppen renas från helgens kolhydratfrossande tänkte jag. Efter sex dagars inaktivitet, förutom alla promenader vi gjort, så inledde jag också dagen med veckans första gympass, Body Conditioning. Jag åt ju inget före men förutom ett par kurrningar innan passet som åtgärdades med vatten så kände jag inte att det påverkade orken.

Periodisk fasta lär vara ett perfekt sätt att bygga muskler om man vikttränar en timme före fastan avbryts varefter man äter något proteinrikt. Resultaten ska komma som ett brev på posten. Jag tänkte jag skulle fasta hela veckan och väga mig igen i slutet av veckan för att se om något hänt, dvs. om jag tappat de två kilon som jag samlade på mig förra veckan. Det här är en fasta som jag kan följa eftersom man inte behöver späka sig i flera dygn och endast dricka vatten och soppor utan kan äta normalt de 8 timmar som man inte fastar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...