20 maj 2012

Idag mötte jag och Steve upp med Maria och Krister i Clapham för Sunday Roast och ett par drinkar (jag höll mig till Diet Coke den här gången). Vi (eller Maria och Krister) lyckades få ett bord i den välfyllda puben The Northcote. Efter gårdagens Chealsea-vinst i Champions League skulle ju man kunnat tro att människor ännu låg hemma med baksmälla, men uppenbarligen är inte alla Chelsea-fan här. Maria och Krister, som aldrig tidigare ätit Sunday Roast valde det (ska absolut äta det här någon gång, jättestor och lockande portioner), Steve åt Fish and Chips och jag lax.
Det här lite ovanliga och humoristiska konstverket hängde på en av väggarna, konst med en tvist.
När vi ätit klart gick vi på ännu en drink till puben mittemot, The Goat, som är lika mysig den.

Lunchen avslutades med lite shopping i matvaruaffären Aldi som var sprängfylld av folk. Har folk inte annat att göra än shoppa mat på en söndag, och 30 min innan butiken stänger?!. När vi shoppat klart ställde vi oss i "self checkout"-kön. Det borde ju gå snabbare om man ställer sig i en kö där man bara får korg, men den här skylten gör det lite motsägsfullt. "About 20" kan ju innebära att folk har hur många varor som helst eftersom allt är relativt.
Resten av kvällen har jag bara tagit det lugnt, legat på soffan och läst bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...