16 december 2012

Middag och mera

Middagen är avklarad och den blev grönare än lunchen, gräddstuvad grönkål, ugnsrostad blomkål och ugnsstekta småkorvar inlindade i bacon (en typisk rätt på det engelska julbordet). Gott och enkelt.
Jag hittade det här receptet på kycklingleverpate i en kvarglömd tidning på tåget hem. Jag rev ut det och tänkte jag skulle prova det när jag åker hem. Receptet verkar lätt som en plätt, gott och jag har kontroll över vad som finns i rätten.
Imorgon är det sista arbetsdagen före semestern och på kvällen ska Steve och jag till en liten poshare restaurang för en slags "avresemiddag". Vi kan också kalla det för min företagsjulfest och eftersom det bara finns en person i mitt företag så är det +1, dvs. jag kan ta någon med mig:-). Vi har som tradition att vi går ut och äter kvällen före jag eller vi ska resa någonstans för att fira att semestern börjar. Vi har bokat bord till en engelsk kändiskocks restaurang, Theo Randall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...