21 juli 2013

Finland rules...på sommaren:-)

Dagarna går snabbt när man är ledig och med faster och farbror på besök från Sverige med familjer så är det full rulle hela tiden. Tur vi har stort hus för det är inga problem att inhysa alla. Det är jättekul att kunna träffas så här.

Vädret är lite si och så, dvs. ingen Londonvärme men det är iallafall mest uppehåll. För ett par dagar sedan åkte Steve och jag till Monäs-beachen och promenerade längs stranden. Det var kvicksand längs hela stranden vilket är ovanligt. Man fick iallafall extra mycket motion.
Vi har också hunnit med en äkta bastu med björkkvastar. Steve har tagit till sig bastukulturen fullständigt och det var han som frågade när vi kunde gå i bastun. Det doftar så gott när man slår sig med björkris. Farsan köpte ny bastuugn ifjol och nu blir det hett kan jag lova:-)
Jag har också hittat ett lågkolhydratöl, Koff lite, med 0,9 g kolhydrater i en burk öl. I love. Jag är ingen stor öldrickare men det är jättegott efter bastun och nu kan jag dricka ett par burkar med gott samvete. Som inte expert öldrickare så smakar den här ölen precis lika bra som normal öl. Uppenbarligen har vissa bryggerier fattat att lågkolhydratrörelsen är på framgående. Jag funderar på att ta med mig en sixpack tillbaka till England
Igår var det släktträff. Vi har alla bakat, gräddat, kokat, skärt och blandat inför träffen. Träffen startade kl 13 med lunch på Ädelbragd som serverar mestandels mat från 17-1800-talet. Sedan åkte vi till gravgården för att lägga ner blommor på vår "urfaders" grav innan vi fortsatte till mina föräldrar där festen fortsatte. Bilder därifrån kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...