6 juli 2013

Hett

Trevlig lördag alla! Jag och Steve vaknade kvart före 8, suck. Vi borde verkligen hänga upp filten framför fönstret igen.

Idag står då BBQ hos Mia och James på programmet, hoppas inte tunnelbanan och tåget som vi måste ta för att komma oss dit är som en bakugn. De verkar ha lite problem med ventilationen i tågen i det här landet.

Igår åt jag bara en skål med yoghurt och granola till lunch eftersom jag inte har någon större matlust när det är varmt. Till middag gjorde jag iallafall ordentlig mat; lax i ugn med täcke av creme fraiche som smaksatts med dill och citronpeppar, blomkålsmos (koka blomkålen, häll ut vattnet och mixa tillsammans med rikligt med smör, peppra och salta) och gröna bönor.
När solen inte längre var så stark fick jag ut Steve på ett par After Work drinkar till puben The Ship som ligger alldeles vid Themsen. Det är ett populärt ställe och ofta fullspäckat, särskilt när det är ett väder som det här.
Två glas vin senare (eller två pint coka cola för Steve som var ut igår) så gick vi hem igen för då hade solen gått ner och det blivit ganska svalt. Det är inte som i Thailand där det är lika varmt kl 4 på morgonen som 12 på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...