15 juli 2013

Stress och inkompetens

Sådär, då är allt packat och klart, det sista måste vänta till imorgon för det ligger i kylen.

I morse hade jag dagen planerat in i minsta detalj men det sket sig totalt på grund av min idiot till GP. Efter en god frukost som avrundades med en bit hemmagjord snickers...
så gick jag till min GP:s mottagning för att hämta det, förhoppningsvis, förnyade receptet på minipiller som jag lämnat in i fredags.

Jag knaprar mitt sista minipiller under min semester så de måste förnyas. Jag fick mitt recept och gick till Boots i vårt shoppingcenter för att ta ut pillrena men se det gick inte. Läkaren hade skrivit in en kod på receptet som betydde att jag skulle ha fått 4 recept på en gång och det jag fick var bara ett "förblad". Jag blev så jävla förbannad att jag skulle ha kunnat gå havoc inne på Boots. Så jävla oprofessionellt av läkaren!!! Jag hade inget annat val än att gå tillbaka till GP:s mottagning, en promenad som tar 15-20 min en väg.

När jag kom fram förklarade jag problemet till receptionisten som inte fattade någonting av vad Boots menade och hon tog receptet till min GP. Hon kom tillbaka 5 min senare och sa att GP:n hade sagt att han inte skrivit under receptet...trots att hans namn stod under namnteckningen. Han påstod att det var den andra manliga läkaren som skrivit under, men jag har aldrig träffat den nämnda läkaren. Han hade sagt att jag skulle boka in en tid till tisdag, vilket ju är lite svårt då jag är på resa då. Receptionisten bokade då in mig till en annan läkare 1 timme senare. Så, det var bara att gå hem och återvända 45 minuer tidigare, jag behövde ju mitt recept. Naturligtvis ville den kvinnliga läkaren ta mitt blodtryck vilket visade sig vara ganska högt, vilket hon naturligtvis kommenterade. Jag sade att naturligtvis är det högt, jag har tvingats springa fram och tillbaka till mottagningen 3!! gånger inom 2 timmar (1,5 h promenad sammanlagt) och jag är både förbannad och upprörd över hur det hela har skötts. Hon ursäktade sig över "missförståndet" och sa inget mer. Om det är något som jag HATAR så är det andras inkompetens eller lättja och sedan är de så ynkliga att de skyller ifrån sig till höger och vänster. Det händer OFTA i det här landet.

Anyway. När jag äntligen fått mina piller tog jag en snabbis till Sainsburys för att köpa det sista, gick hem och duschade, gjorde en korrläsning och sedan mötte jag upp med Steve, som besökt posten, vid en busshållplats för en tur till Hight Street Kensington och lunch på Rolling Stones-medemmen Bill Wymans restaurang Sticky Fingers. De har fantastiska burgare där och på måndagar säljer de dem till halva priset:-) De har också de godaste milkshakerna som jag någonsin smakat, det är som mjukglass och smaken är väldigt äkta. Man ser till och med vaniljfrön i vanliljshaken. Eftersom jag inte äter socker så nöjde jag mig med att smaka av Steve och det räckte.
Väggarna i restaurangen är täckta av minnessaker och det kändes som att sitta och äta på ett museum med människor som gick runt och fotograferade:-)
Jag och Steve beställer alltid "Deep stack", dvs. den största hamburgaren. Eftersom jag byter franska potatisen mot extra sallad och lämnar bullen så blir jag aldrig proppmätt utan lagom. Jag blir aldrig äckelmätt och svullen av kött som jag blev av kolhydrater.
Vi hade tänkt kolla lite i affärerna men vi beslöt att ta bussen hem igen istället, det fanns inget vi behövde.

När vi äntligen kom hem igen efter att ha stannat vid varje trafikljus bytte jag om till bikini och gick och lade mig i parken ett par timmar.

Så, det var min dag. Imorgon hämtar taxin upp oss kl 5 på morgonen och 7.30 avgår förhoppningsvis flyget.