26 februari 2015

Vardagen och ögonkontroll

Och mitt i allt är man tillbaka i vardagen igen och resan känns redan som ett avlägset minne. Vi hade en mycket bra resa och Steve är jättenöjd vilket är kul, det var  min julklapp till honom som vi nu "löste in":-). Jag skall börja gå igenom mina bilder och ladda upp dem snart.

Idag inledde jag min träningsvecka, eller det som är kvar av den, med Pilates. Efter 3 bastanta frukostar som mest bestod av bacon, scrambled eggs, stekt svamp och ost är det nu skönt att vara tillbaka på en mugg kaffe med kokosnötsolja och en skvätt grädde fram till lunchtid. Både Steve och jag har varit så otroligt mätta hela resan och då har vi bara ätit tre mål om dagen, absolut inga mellanmål. Vi kom fram till att det måste bero på frukosten som vi normalt inte äter.

Innan jag gick på Pilates slank jag in på Boots Opticians och bokade in en tid för synkontroll och fick en avbokning redan samma dag. Vi har grön starr i släkten och morsans ögonläkare hade rekommenderat att hennes barn, dvs. jag och mina brorsor, går och testar våra ögontryck när vi fyller 45. Nu är jag 45 år och en dag så inga fler ursäkter:-). Jag har inte kollat mina ögon sedan jag gick i högstadiet, har inte haft något behov, så jag var lätt spänd. De provade ögontryck, ögonbotten, syn, syn sidledes m.m. men allt såg jättebra ut. Optikern sa att det är ovanligt att någon i min ålder har så bra ögon, jag har inte ens glasögon, så vad än det är jag gör så ska jag fortsätta med det:-) Det enda jag kan komma på är rödvin 2-3 gånger i veckan och frekventa gymbesök:-) Undersökningen var förvånande billig, £25 för en halvtimmes undersökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...