29 november 2009

Söndagslunch med opera

Idag gick Steve och jag mellan regnskurarna till en av våra favoritrestauranger, Little Bay i Battersea för att prova på deras Sunday Roast. Vi gillar deras vanliga mat och det gör inte saken sämre att man får 50 % rabatt före kl 19, varje dag. Själva restaurangen är mycket intressant inredd och jag vet inte om jag tycker den är häftig eller smaklös men jag tror inte att någon lämnar oberörd:-). Idag fick vi live opera till vår lunch när en kvinnlig operasångerska gick runt och sjöng några arior för besökarna, faktiskt inte dumt alls. På torsdagar och fredagar är det alltid live operamusik. Det finns fyra Little Bays i London och restaurangen är verkligen värd ett besök.
Deras efterrätter skulle räcka till två, men när Steve väljer tiramisu eller något annat gräddigt och översött får han behålla den för sig själv, bara åsynen av den får mig att må illa:-). Det är tur att det finns åtminstone något i matväg som jag inte vill ha:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...