29 mars 2010

Återfärd

Tänk så snabbt fyra dagar går när man har ledigt, det är helt annat än fyra dagar jobb som ibland känns långa som veckor. Den här gången är det inte så illa för jag jobbar bara tisdag och onsdag och på torsdag bär det iväg igen till Devon som ligger i sydvästra England. Jag gillar att ha saker inplanerade och att se framemot. Jag har rest alldeles för lite i Storbritannien, som är ett riktigt vackert land, speciellt med sina gamla söta byar utspridda här och där. Ett av mina mål är också att ta mig till Lake District i norra England som lär var något utöver det vanliga och andlöst vackert.

Snart bär det av till Vasa för några timmars shopping innan det är dags att styra kosan mot flygfältet. Jag anar att min kappsäck, som var tämligen tom på vägen hit, kommer att vara alldeles propfull och väga två ton. Det är bland annat mycket mat som måste köpas; rågbröd, memma nu i påsktider, leverlåda, godis men även böcker, kanske ett par skor eller två... Armarna brukar nästan släpa i marken när jag äntligen fått allt med mig via tunnelbana och buss. Jag hoppas iallafall att Finnair lyckas skicka min kappsäck på samma flyg som mig denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...