2 mars 2010

Språkligt geni

Steve kan bara några ord svenska men han måste vara något av ett språkligt geni för igår visste han exakt vad jag skrivit i mitt inlägg om hans snarkande:-) Antingen det eller, vilket är troligare, så hade han kopierat och klistrat in texten i ett översättningsprogram på nätet. Jag sa åt honom att det borde motivera honom tillräckligt för att han ska försöka lära sig mer svenska. Jag hotade dessutom med att jag ska börja skriva om honom i varje inlägg:-). Med den här farten kommer han att tala flytande svenska när vi åker hem till Finland i sommar:-)

3 kommentarer:

  1. oj! Då förstod han säkert vad jag hade skrivit oxå...som tröst kan du säga att han inte är ensam om sitt problem iaf ;) There's more like you out there!

    SvaraRadera
  2. Jo, det var precis vad jag sa åt honom:-) Kanske man skulle be att de sitter och sover...:-))

    SvaraRadera
  3. Jo, det var precis vad jag sa åt honom:-) Undras om man kan förslå lite försiktigt att de skulle sitta och sova...:-))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...