10 mars 2010

Massa, massa, massa knutar

Idag efter jobbet hade jag tid för min månatliga entimmes ansiktsbehandling. Eftersom det blev så många avbrott under behandlingen förra gången på grund av andra kunder så blev jag lovad en 30 min ryggmassage gratis idag. Jag har aldrig fått massage tidigare så jag var nyfiken på om det skulle vara skönt eller göra ont. Jag sitter ju inte precis rak i ryggen framför datorn och stretchar aldrig efter gymet.

Jag måste dock säga att det var skönt och avslappnande och gjorde nästan inte ont alls:-) Massören kommenterade dock att jag hade en massa, massa, massa knutar. Jag sa åt henne att jag har samlat dem under många år så det är inte konstigt:-). Man borde väl nog gå regelbundet, speciellt när man har sånt stillasittande arbete som jag. Steve skulle också må bra av massage eftersom han är konstant stel och har värk i sina muskler.

2 kommentarer:

  1. kul bild!
    Jag unnar mig massage åtminstone en gång i månaden, just för att jag har ett stillasittande kontorsjobb. Blodcirkulationen sätter igång, det produceras endorfiner och oxytocin, ett må bra-hormon, som håller dig på gott humör.
    Vintertid går åtminstone jag och spänner mig i halkan och då är det skönt att få sig en omgång massage. Har bokat en tid till fredag, ser fram emot det redan...

    SvaraRadera
  2. Jo, man borde nog börja unna sig såna här saker, speciellt när man har kontorsjobb. Man blir ju inte precis ruinerad heller. Man kanske tycker att mår bra nu men sedan när man får krämpor både här och där så kanske det är för sent, eller kräver större åtgärder, för att återställa felen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...