18 maj 2010

Mera sport

Ikväll blir det ishockey igen på puben, denna gång Finland - Ryssland. Jag hyser tyvärr inte något större hopp om att Finland kommer att vinna, speciellt med tanke på att Finland spelade match igår medan ryssarna fick vila. Nå, man får leva på hoppet och det är alltid kul att följa en match med likasinnade, det är alltid bra stämning.

Före matchen kommer jag och Suss att äta middag på...jepp, den turkiska restaurangen igen:-). Vill man inte äta pubmat så finns det typ bara Best Mangal att välja på, eller två till och med på 50 m avstånd från varandra. Den här veckan har jag dock bestämt mig för att försöka äta hälsosam kost med få kolhydrater (fast jag får dricka vin har jag bestämt:-) och då är grillat kött och grönsaker det perfekta valet. Jag får dock hoppa över humousen för den serveras med ett helt underbart nygräddat bröd. Till helgen får jag dock besök av min norska kompis Svanhild så då blir det nog inte så mycket dietande, men 5 dagar av 7 är bättre än ingenting alls och på måndag börjar jag om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...