30 maj 2010

Schlagermiddag

Gårdagens schlagermiddag blev riktig lyckad, åtminstone blev inget vidbränt eller för kryddstarkt:-)

Till förrätt gjorde jag svamp med ost- och örterfyllning
Till huvudrätt blev det lax i ugn med gratinerad potatismos och räksås (jodå laxen finns där under såsen).
Och för att riktigt få oss i matkoma hade jag gjort en chokladtriffle som innehöll chokladkladdkaka, chokladmousse, grädde och blåbär (vilket gjorde efterrätten jättehälsosam:-)
Naturligtvis måste vi ha lite plockgodis efteråt också:-) Jag åt upp resten av godiset till frukost i morse. Jag kan inte ha godis hemma eftersom jag inte får någon ro i kroppen innan jag ätit upp allt, ingen självbehärskning alls:-) Nu är godiset slut iallafall och jag kan återgå till normal "diet"
Låtarna i årets Melodifestival var verkligen inte mycket att hurra över men efter några glas vin gick allt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...