25 oktober 2011

Höstpromenad och tisdagsmys

Det här vädret börjar nästan bli enformigt, sol och skön värme idag igen, förutom några spridda skurar på eftermiddagen men det kan jag ta:-). Jag är så glad för varje dag som temperaturen ligger över 15 grader för det betyder någorlunda behaglig temperatur inomhus också och vi slipper sätta på värmen.

Efter morgonens gympass gick jag en sväng till "billigaffären" Primark. Det mesta som de säljer är av dålig kvalitet och plastlukten slår emot en genast man stiger in. Man kan dock hitta några ok saker som badrumsmattor, trosor och sockor. Idag var dock målet varma innetofflor med ullig insida. Eftersom jag bara ska trampa omkring med dom inomhus så ville jag inte betala några stora pengar och då kunde Primark vara en lösning. Mycket riktigt, jag behövde inte söka länge innan jag hittade ett par myspystofflor för endast £4. Perfekt.
Nu borde mina fötter hållas varma.

Efter några timmars jobb framför datorn beslöt Steve och jag oss för att utnyttja det vackra vädret och promenera till Putney. Jag ville samtidigt kolla efter en silverbricka att placera stora ljus på och ett par mindre, gärna vita, förvaringsaskar att placera under vardagsrumsbordet. Jag hittade brickan (ska visa när jag köpt finare ljus än de halvt utbrunna som jag har nu:-) men inga lådor.

Vi avslutade Putney-besöket med matshopping på Sainsburys till kvällens middag. Jag frågade Steve i morse vad han ville äta till middag och han föreslog räksmörgåsar, något som han har blivit mycket förtjust i under sina besök i Finland, så nu har vi just haft lite tisdagsmys:-)
Enkelt, gott, mättande och hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...