14 oktober 2011

Steg 1

Idag hämtade vi badrumskaklet som vi hade beställt från TopsTiles. Steves kompis Duncan, som jobbar på posten, hade lovat hjälpa oss att hämta det med sin postbil under lunchpausen (annars vet jag inte hur vi skulle ha fått hem det). Så, sagt och gjort, kl 2 åkte vi till butiken, lastade in kakellådorna och åkte hem. Duncan hjälpte oss att lasta ur men var sedan tvungen att åka tillbaka till jobbet så det blev min och Steves uppgift att släpa upp varje låda tre våningar.

Jiiiiisses vad vi slet. Lådorna var inte lätta kan jag säga. Vi svettades som grisar när vi bar upp lådorna en och en, men 20 minuter och några pauser senare hade vi släpat upp alla lådor till vår dörr och där får de stå tills vi gjort rum för dem i lägenheten. Tur att jag inte hade något gympass inplanerat för det här var tillräckligt ansträngande pass för mig.
Kan inte vänta tills badrummet är klar. På måndag ska de leverera toalett, handfat och delar av duschkabinen, då blir det mer släpande.

2 kommentarer:

  1. Hoho! Tur vi inte behövde bära våra kakel 3 våningar upp när vi byggde hus. :)

    Åker badkaret ut nu och blir de två kranarna en? :)

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en pers. Jo, nu stiger vi ut ur 1800-talet och in i 2000-talet:-) Äntligen kastar vi ut badkaret som jag aldrig använder och Steve 1 gång i halvåret samt tvåkranshandfatet. Inga mera brännskador när man glömmer försöker blanda vatten i händerna när man tvättar ansiktet på morgonen:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...